Referenties
Annelies Straub (Ministerie van SZW) |
|
Robin van Galen heeft twee keer voor onze organisatie gesproken. De eerste keer voor zo’n honderd directeuren en afdelingshoofden. Een zeer inspirerende lezing. Een inhoudelijk sterk verhaal over het belang van teamontwikkeling. Goed toepasbaar in het dagelijkse werk: over het belang van een gezamenlijk doel in het werk en het belang van de ontwikkeling van het team voor het behalen van die doelen. Grootste succesfactor is de manier waarop Robin het verhaal vertelt: het enthousiasme dat hij uitstraalt, zijn authenticiteit en natuurlijk leiderschap, de Rotterdamse bravoure gecombineerd met bescheidenheid. Ook de tweede keer voor zo’n vijftig medewerkers, wist Robin hen weer mee te nemen en enthousiast te maken om met teamontwikkeling aan de slag te gaan. |
|
Ruud van Klooster (Heineken) |
|
Heineken heeft Robin van Galen in maart 2011 gevraagd om voor de marketing en sales afdelingen een presentatie te geven. Het doel was het vormen van een hecht team om succesvol te kunnen zijn. Een zeer inspirerende presentatie, waarbij hij gebruik maakt van fantastisch beeldmateriaal. Zeer boeiend. Bovendien heeft hij een aantal managers geinspireerd om te werken aan hechte teams. |
|
Albert van Winden (Twente Milieu) |
|
‘Ik heb het genoegen gehad om Robin van Galen twee maal te mogen uitnodigen om zijn zeer inspirerende verhaal te laten vertellen over zijn Olympische droom. De eerste keer was met het Management Team van Twente Milieu, de andere keer voor de Businessclub van de Stichting Mountainbike Promotie Twente. Beide keren werd het kippenvel- niet alleen bij mij!- zichtbaar. Wat mooi om te horen hoe hij de teleurstellingen maar ook de successen wist te managen om zo te komen tot een gouden medaille in Peking. In zijn aanpak zitten veel aangrijppunten voor elke moderne manager. Kortom een verhaal wat elke manager, die succes wil halen, moet horen’. |
|
Louise Buddingh (SVO Kenniscentrum) |
|
Kortgeleden heeft Robin van Galen voor 300 praktijkopleiders van SVO op 5 locaties een presentatie verzorgd met als titel “succes is maakbaar”. Robin deed dit aan de hand van de 5 fasen theorie van Bruce Tuckman (forming, storming norming, performing en adjouring), en wist op boeiende wijze de link te leggen van zijn olympische topprestatie met het dames waterpoloteam naar de dagelijkse praktijk van de praktijkopleider. Ook is Robin ingegaan op het “action type” model waarmee hij de praktijkopleiders een spiegel voorhield over de kleur-typen en hun bijbehorende eigenschappen. Dit gaf de praktijkopleiders handvatten om in de eigen werksituatie hun medewerkers nog beter te ondersteunen en begeleiden. Het onderwerp sprak enorm aan, mede door de bevlogen wijze van presenteren. Het gaf vanuit een nieuwe invalshoek weer veel inspiratie aan de praktijkopleiders in hun rol van coach, instructeur, beoordelaar en organisator. |
|
Ellen Kousen (Rabobank Regio Schiphol) |
|
Brok in de keel, kippenvel en natte ogen; iedereen werd geraakt door het verhaal van Robin van Galen. Eén brok authenticiteit en een inhoudelijk sterk verhaal. De toepasbaarheid voor leidinggevenden is mede op basis van zijn gebruik van de ''7 Habits' van Covey en de Action-Type methodologie bijzonder groot. Het gaat over drive, teamontwikkeling en zelfreflectie. Robin deelt zijn diepere zielenroerselen, van zowel de hoogte- als dieptepunten in zijn succesvolle carrière. Een gouden bron van inspiratie voor alle leidinggevenden die meer willen zijn dan een manager! |
|
Rob Zwart (Ricoh Nederland) |
|
Onlangs heeft Ricoh Nederland een spreekbeurt laten verzorgen door de heer Robin van Galen, oud-bondscoach en olympisch goud winnaar dames waterpolo. De doelstelling van deze spreekbeurt was om het publiek, ca. 220 sales medewerkers van Ricoh, een motiverend verhaal voor te leggen waarin paralellen tussen topsport en het functioneren als salesmedewerkers gelegd werden. Robin deed dit op een zeer inspirerende wijze vanuit zijn ervaringen als bondscoach en wist het publiek te binden met zijn betoog over de diverse karaktereigenschappen die hij bij zijn speelsters ontdekte en deze in een persoonlijke benadering van de desbetreffende speelster omzette, hetgeen in de aansturing van Sales medewerkers maar ook de benadering naar hun klanten zeker diverse overeenkomsten heeft. Kortom een inspirerend verhaal met een langdurige staande ovatie ten gevolg.....een absolute aanrader! |